Smlouva o poskytování sociálních služeb

Od roku 2008 se mimo jiné věnuji smlouvám o poskytování sociálních služeb.

Mohu Vám nabídnout svoji pomoc při:

  • tvorbě nových (zákonu a potřebám organizace odpovídajících) smluv o poskytování sociální služby
  • revizi stávajících smluv o poskytování sociální služby
  • nastavení smlouvy o poskytování sociální služby (úvaha nad valorizací, dodatkováním, kdo co může podepsat, plné moci u uživatelů)
  • nastavení spolupráce (povinnosti opatrovníků, názory a jednání rodinných příslušníků, získávání úhrady do plné úhrady)
  • nastavení činností ve vztahu k uživateli (správa majetku uživatele, depozitní účty, vyřizování sociálních dávek za uživatele, detence v sociálních službách)

Jak na to:

Ideálně lze se mnou navázat spolupráci na dohodu o provedení práce, abych Vám právně ve Vaší službě mohla pomoci (pokud byste hledali finanční prostředky k financování realizace, lze využít podporu zkvalitňování sociálních služeb, kdy můžete jednotlivé výzvy nalézt zde

Napsat mi můžete zde: radka.peslova@socialniradce.cz.

Pokud bychom tvořili smlouvu, osvědčil se mi tento postup:

Zašlete mi, co máte zpracované (nic nepřikrášlujte, nepředělávejte), nejlépe ve word verzi:

  • standard č. 4 a 5
  • zápis z jednání se zájemcem
  • vzor smlouvy o poskytování sociální služby
  • úhradovník, pokud není ve smlouvě
  • základ pro individuální plánování (rozsah služby), pokud není konkrétně pro uživatele zpracován ve smlouvě
  • vnitřní pravidla/domovní řád
  • letáčky či jiné dokumenty, které při zahájení služby uživatelům předáváte, nebo je na ně odkazujete (máte je na nástěnce, na webu apod.)
  • zjednodušené dokumenty (např. s piktogramy), pokud je máte

Bylo by vhodné se potkat na cca 3–5 hodin (tady počítejte s tím, že jsem z Brna a případně se k sobě musíme dostat, což také bere čas i peníze):

  • na schůzce bych Vám odpověděla na dotazy, které máte k tématu
  • vyjasnila bych si s Vámi pohled na Vaši službu a smlouvu
  • vyslechla bych Vaše obavy
  • vysvětlila své postupy (např. zpracování vnitřních pravidel ve smlouvě – proč je to důležité, než je mít mimo smlouvu)
  • mohu odpovědět na tradiční dotazy – formy a způsoby dodatků, kdo co podepisuje, jednostranné změny atd.

Pak přichází zpracování první verze dokumentů:

  • toto zpracovávám z domova
  • často k tomu potřebuji větší časový prostor (cca 2 měsíce)

Zpracované Vám zasílám e-mailem:

  • očekávám Vaše reakce, připomínky, dotazy, obavy, potřeby něco změnit
  • je vhodné si i zavolat (cca 1–2 hod. telefonní konzultace)

Je vhodné se setkat podruhé na cca 3–5 hodin:

  • text nové smlouvy projít,
  • vyjasnit, proč co ve smlouvě je,
  • co tam chcete, co tam nechcete,
  • co měnit, co je pro vás v pořádku

Následuje úprava do finální verze:

  • i zde je někdy vhodné vše završit telefonátem a odsouhlasením si posledních změn.

Celý proces je časově náročný (pro obě strany). Mým cílem není vám předělat smlouvu a nutit vás ji využívat. Mým cílem je, abyste:

  • díky smlouvě měli vyšší ochranu pro konfliktní situace a sporné věci (výpovědi, zdražování, vymáhání pravidel, vratky atd.)
  • měli smlouvu, které budete rozumět a když přijde problém, najdete v ní odpovědi
  • měli smlouvu (s komentáři a důvody zpracování), takže budete schopni ustát dotazy kontrolorů a rýpavých rodinných příslušníků (proč je tam toto… a není toto moc drsné …)
  • smlouvu nevnímali jako něco, co musíte a k ničemu to není a co rychle uklidíte do šuplíčku, ale aby Vám dávala smysl

Častější problémy, které vyjasňuji (a případně smluvně ošetřuji):

  • azylový dům – sankce, nezaplacení a znovu přijetí (úhrada dluhu), alkohol, nehlídání dětí
  • nízkoprahové centrum – nezájem klienta na sobě více pracovat, cizinci, se kterými si nerozumíme a jsou z jiné kultury, mají jiné zvyky
  • noclehárny – klient chce jen přespat a nic víc dělat nechce a vy máte sloužit, jak s ním uzavřít smlouvu, když je jen ústní, jak trvat na pravidlech
  • kterákoliv služba – rodina má mnoho požadavků a klient je na vedlejší koleji
  • pečovatelská – agresivita zvířat, zakouřené prostory, rodina s požadavky, vč. agresivních rodin, zdražování, odmítání nadlimitní péče, kompenzační pomůcky, které si má klient pořídit
  • sociálně-aktivizační služba – využití služby jen na oko kvůli OSPOD
  • denní centrum – odkladiště, když se nám to hodí
  • domovy – klient šetří na stravě, aby měl na cigarety, opatrovník nedává peníze na běžné potřeby, rodina šetří do dědictví
  • poradna – záznam ústní smlouvy ano/ne, vzor smlouvy, jak klienta o všem poučit a neodradit ho, než mu poradím, co u krizových situací, kdy nelze sjednat smlouvu, ale je nutné hned pomoci, jak se dělají dodatky
  • chráněné bydlení – více péče, než je příspěvek na péči, který by služba neměla znát, exekuce příjmů klienta, kdo vyřídí sociální dávky
  • zastupování – plná moc, opatrovnictví, zástupce, podpůrce, „jen“ rodina
  • „formality“: GRDP, souhlasy, poučení, podpisy, délky platnosti, schvalování soudem

Je vhodné, aby se celého procesu účastnili:

  • vedoucí (ředitel/ka) služby
  • metodik/čka
  • vrchní/hlavní /vedoucí sociální pracovník/ce
  • a pak několik připomínkovačů, kritiků, lidí, co je to zajímá (nedostali to jen příkazem)
  • pracovníci, kteří danou smlouvu budou oprávněni uzavírat

Na úvod před zahájením řešení smlouvy lze uskutečnit i akreditovanou šestihodinovou přednášku

(s množstvím praktických, pro vás vytvořených příkladů a řešením vašich obtíží):

  • Smlouva o poskytování sociální služby pro neprávníky v praxi – základ (základní otázky podpisů, příloh, pravidel, valorizační doložky, snížené úhrady, rozsahu služby a dodatků)
  • Smlouva o poskytování sociální služby pro neprávníky v praxi – přidružené dokumenty (rozšiřující dohoda s opatrovníky, zástupčí smlouva, dohoda o spoluúčasti, výživné, dodatky, kontaktní osoby, souhlasy)
  • Kdo za koho a v jakém rozsahu jedná, když je či není člověk zastoupen, aneb podpisy nejen v sociálních službách. Na co si dát pozor (plné moci, smlouvy o poskytování sociální služby, dodatky, výpovědi, správa financí); z pohledu sociální práce a opatrovnictví

Máte-li o takovouto spolupráci zájem, kontaktujte ,

abychom se mohli dohodnout na podmínkách spolupráce, na ceně za odvedenou práci a na vašich i mých časových možnostech.

Address

1234 Divi St. #1000
San Francisco, CA 39325
Get Directions

Library Hours

Thurs – Sat : 10am – 6pm
Sun : Closed
Mon – Wed : 10am – 8pm

Contact Us

(235) 462-4623
info@divilibrary.com

Login

Subscribe