Problematika smluv na dobu delší než 3 roky uzavíraných s opatrovníky
AKREDITACE
6 vyučovacích hodin
SOUČÁSTÍ VZDĚLÁVACÍHO CYKLU:
MPSV ČR, MV ČR
MPSV: prezenčně i on-line: A2022/1060-SP/VP
Od 01. 01. 2025 uznatelné pro vzdělávání úředníků MV (akreditace a akreditování vzdělávacích programů průběžného vzdělávání novelou zákona o úřednících zrušeny k 31. 12. 2024)
25. března 2025
9:00 – 15:00
ON-LINE
CENA: 1 790 Kč bez DPH (nejsme plátci DPH)
o dalším termínu jednáme
9:00 – 15:00
ON-LINE
CENA: 1 790 Kč bez DPH (nejsme plátci DPH)
o dalším termínu jednáme
9:00 – 15:00
ON-LINE
CENA: 1 790 Kč bez DPH (nejsme plátci DPH)
o dalším termínu jednáme
o dalším termínu jednáme
o dalším termínu jednáme
ANOTACE
Smlouvy o poskytování sociální služby představují dohodu mezi poskytovatelem sociální služby na straně jedné a jejím uživatelem na straně druhé. Pokud je uživatel zastoupen opatrovníkem, pak se na smluvní právo musíme koukat také z pohledu povinností opatrovníka vůči opatrovanci, opatrovnické radě a soudu.
Některé služby, a i někteří opatrovníci dlouhodobě u služeb poskytovaných do budoucna na neurčitou dobu formálně požadují a uzavírají smlouvy pouze na tři roky s odůvodněním, aby to opatrovník nemusel řešit u soudu.
Tento postup s sebou nese zásadní rizika spojené s potenciální neplatností takovýchto smluv, a to pro všechny zúčastněné strany.
K pochopení tohoto rizikového postupu je však nezbytné, aby poskytovatel disponoval základními právními znalostmi, aby byl seznámen s pravidly pro uzavírání smlouvy a s jejími základními náležitostmi a také formou, kdy je jaké jednání platné, a kdy neplatné a jaké plynou důsledky z případné neplatnosti.
NÁPLŇ:
Smlouva o poskytování sociální služby
- Rozdíl mezi dobou určitou, neurčitou.
- Jak je upravena tato oblast v zákoně.
- Spravedlivé očekávání.
- Obcházení/zneužití zákona.
Role služby při sjednávání smlouvy
- Služba zpravidla předkládá „vzor“ smlouvy k podpisu.
- Jaký by měl být?
- Má opatrovník právo požadovat dobu určitou/neurčitou?
- Jaké jsou rozdíly podle jednotlivých služeb?
Opatrovník
- Jak a čím jsou dané povinnosti opatrovníka.
- Co musí a nemusí projednat s opatrovnickou radou a co se soudem.
Platnost/neplatnost jednání
- Vady v jednání, dopady vadného jednání, jaké jsou výjimky?
Schvalování soudem
- Schvaluje se před/po? Jaké jsou podmínky? Jak má vypadat návrhy?
- Jaký je přístup soudu? Jak může soud rozhodnout? A co s rozhodnutím, které nám nevyhovuje?
- Jakou pomoc může/musí služba poskytnout opatrovníkovi?
- Má služba právo po opatrovníkovi požadovat informace, jak soud probíhá a jak dopadl?
- Může návrh na soud podat sama sociální služba?
Opakované prodlužování
- Je to řešení?
- Ukončování, nové smlouvy, dodatky; povinnosti služby před uplynutím doby určité.
Rizika a odpovědnost spojená s vadným uzavřením smlouvy
- Z pozice služby, z pozice opatrovníka, z pozice opatrovaného.
Provozovatel webu:
Sociální rádce s.r.o., Kurská 295/2, Brno
IČO: 07406771
Spisová značka: C 108021 vedená u Krajského soudu v Brně
Sociální rádce, s.r.o.
IČO: 07406771
Kurská 295/2
625 00 Brno
Kalis, s.r.o.
IČO: 29306841
U Pošty 273/9
625 00 Brno
Kontakt pro objednávky kurzů
radka.peslova@socialniradce.cz
Poradenství:
s Mgr. Pešlovou lze sjednat spolupráci v rámci DPP, DPČ, pracovní smlouvy. Samostatné poradenství nyní není poskytováno.